22 September, 2006

anyways...

I’m sitting here, outside church, reading and enjoying the sun & heat …with Christmas carols playing from the childcare centre… yes, it’s a totally random feeling... to me, sun, summer & Christmas doesn’t really match, specially not in September! It just feels all wrong!

Was just reading about Abraham, and suddenly I understood how totally human that man was! He failed so badly on several occasions, still, the Bible describes him as the father of our faith! And as I look at his life, I realize that he was just a human like all of us, like me. Doing his walk, trying to understand what God asked of him and do it. And several times he could succeed greatly in doing so, for in the next moment to turn around and do something so totally wrong. Like, seriously, who lies and says his wife is his sister just to save himself!?!?

And I understand that he was just learning to walk with God, learning to trust, learning to obey no matter what. And despite all of his mistakes, God used him greatly! That’s grace!

Then I realize, if God used him, despite his failures, He would surely be able to use me as well! Not because I’m any better or worse than Abraham was, coz I really don’t think I am! But that’s just it, it’s not what I do or don’t, it’s all Gods grace! So, no matter how many times I fail, or how many times I get it right, all He wants is my heart to be willing. So when I fail, I can rise again, put it all behind me, and start walking again. And when I get it right, I can thank God and say ‘it’s all because of Him!’ and keep walking!

6 comments:

mie said...

Hei! I´m back in business!! Det er så godt å høre litt "oppsummering" av det dere lærer, fortsett med det! Abraham har jeg også fundert over, og i grunnen kommet fram til samme konklusjon som deg, at hvis Gud kunne bruke ham så kan han sikekrt bruke meg også!

Anonymous said...

heia :)

nå har jeg hørt så dødla mange spekuleringer om kleskoder og sånn på HILC at nå hadde det vært gudd å få høre sannheten fra noen som har peil.

Anna said...

heihei. jeg er ciwis venninne anna, eller duckie om du vil.. skal til hilc juli 07 og holder på å lese meg gjennom student handbook. lurte og litt på det med kleskoder.. *muah*

maria said...

mie: så godt å høre fra deg igjen!Håper alt går bra med familie og studier!
Føler liksom jeg må lære (eller iallefall bli minnet på...) enkelte ting igjen og igjen...

ciwi: skrev et langt, flott svar til deg på bloggen din her en dag, så, når jeg skulle trykke publish, var jeg plutselig ikke logget på internett og alt forsvant ut i det store intet... sååå irriterende!! skal komme sterkt tilbake med et svar om litt...

duckie: så gøy å høre fra deg! morro at dere skal nedover, dere kommer til å stortrives! får si som jeg sa til ciwi, kommer tilbake med et svar... ble faktisk nevnt noe om det på college idag, så kan hende det blir litt forandring på det igjen.. skal isåfall oppdatere dere! vet ikke om de har oppdatert student håndboka siden da jeg begynte, men da hørtes det iallefall strenger ut enn det er... anyways... kommer sterkt tilbake... :-)

ciwi said...

Hillsong Conference Europe was AWESOME!!!!!! Meg og Anna ble stoppet av Bobbie Houston! :D Hun digga t-skjortene våre, which says "hallelujah hallelujah hallelujah". Hun er jo bare så vanvittig herlig! Og Darlene. Herlihed sier jeg bare, jeg grein etter jeg traff henne! Hun er nydelig!!!!! Nå gleder vi oss kun til July 2007 !! :D:D:D:D:D:D

Hope you're good. <3

Anna said...

vel, jeg hadde et langt svar om kleskoder som ventet på bloggen min da jeg kom hjem :) tuusen takk. såh, som ciwi allerede har nevnt: hillsong conference europe var fantastisk!! gleder meg mer enn ever til australia. snx <3